Mycket snack & lite verkstad!

Ja ni det här med att skriva blogg på allvar som jag nu skulle börja med visade sig vara mycket svårare än planerat att hålla igång....
Jag får liksom inte till tiden att räcka till, man ska jobba, träna, ta hand om sina hundar, ta hand om hästen, laga mat och sen helst se till att huset inte förfaller.
När då tiden är inne för att sätta sig i soffan någon timme innan det är dags att sova så är man ju så himla trött att man dör, man vilar ögonen på tv:n samtidigt som man passar på att hinna kramas med sin sambo.
Men det glädjer mig att ni ändå verkar vara några stycken som följer min blogg då jag fått kommentarer om dålig uppdatering, ska försöka bättra mig.(Får se hur länge de håller)

Min helg var helt kaotisk men också helt fantastisk måste jag säga, fredagen jobbade jag på dagis hela dagen sen hann jag hem till min saknade vän Tina en sväng för att klippa mamma Marie som blev super fin i håret.
Skyndade hem för att duscha och byta om i farten för sen var det dags för räkfrossa och vin hemma hos Martina, vilket slutade i vinfrossa med lite räkor:)
Lördags morgonen kändes det väll som om jag skulle kunnat hoppa över då jag mådde PRECIS som jag förtjänade efter fredags kvällen , men hade ju faktiskt lite jobb att sköta då 9:orna i kommunen hade den årliga avslutningsbalen. Grannen Sofie stod först på listan för att sedan åka hem till Östhammar och fixa till min yngsta lilla syster , så himla vacker unge de där!
Söndagen som jag igen rätt mycket tid som jag missat under helgen och avslutade med en mysig tur i skogen på min lillskrutta, har inte hunnit med att skriva om henne än men det är världens finaste islandshäst som ägs av mina grannar men är min ''på låtsas'' . (Bilder kommer)

 Idag har dagen tillbringats på dagis igen vilket är så himla kul, men längtar såklart till att få komma igång på nya jobbet. Vet inte riktigt vad som var annorlunda men det kändes bara lite mer kaotiskt än vanligt,barnen har väll fått vår/sommar känslor som alla andra.
Åkte hem gjorde middag och hade sen en jätte mysig kväll i stallet, jag bara älskar att tillbringa tid där.
Det ger mig ett lugn som jag inte ens tänker mig på att försöka förklara så himla skönt att bara få vara å rensa huvudet, finns inget annat som kan få en att känna sig så fri för en stund.
Fröken Freyja skötte sig hur bra som helst på våran uteritt, piggare än vanligt men hon börjar verkligen komma i form igen och det är så himla skönt att se.
Till saken ska ju också tilläggas att jag är oftast inte ensam i stallet utan har min vapendragare Martina med mig som också har en häst ''på låtsas'' där, haha .
Det är en vän som verkligen kommit mig nära och som jag inte riktigt vet vad jag skulle göra utan!

Träning idag: Powerwalk 30 min
                    Ridning ca 45min


Puss å Kram 
Sandra 


                                                                     Kärlek 
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar