Det blir vad man gör det till

Idag hade jag bestämmt att det skulle vara en bra dag,
och ja det får jag väll faktiskt säg att det blev.
Imorse hann jag med att måla lite soffa som är ett av våra projekt som vi har här hemma just nu,
köpte en gammal kökssoffa för ett tag sen som vi nu har slipat och håller på att måla.
Hade sedan en riktig mys/lek stund med mitt lilla hjärta,
hoppade hoppgunga lyssnade på barnvisor sjög lite och skrattade massvis!
Finns verkligen ingenting som kan göra mig så glad som lillemans skratt,
hela livet känns bara så himla bra då.                                     


















Åkte hem en sväng till svärföräldrarna och fikade och som alltid blir det inte 1 eller 2 timmar utan snarare 5timmar,men det är alltid lika mysigt :)
Kom sedan hem och tog in posten och då kom bakslaget...
Hade fått brev från min läkare,
i det brevet där låg svaret från min ultraljudsundersökning av gallan.
Var värre än jag hoppats på vilket både kändes bra och dåligt,
på ett vis kändes det ju som en bekräftälse på att jag verkligen haft grymma smärtor och inte bara varit känslig men samtidigt kom alla tankar och funderingar.
Måste nämligen operera bort hela gallblåsan och inte bara spränga bort stenarna då jag har flera stenar som är större än 5mm i gallblåsan.
Men jag kan ju inte opereras nu,
jag har en son på 4månader som behöver mig!
Jag menar jag hel ammar ju!
För om jag ska opereras innebär det 2dygn på sjukhus,
bli sövd, och vara smått handikappad efteråt då hela magen kommer ömma.
Har ju opererat bort blidtarmen med titthål så vet ju hur det stramade å värkte på dem tre ställena dem går in på, det fungerar ju inte nu jag måste ju kunna ta hand om mitt barn?
Hundra tankar!
Så för att slippa tänka så tog jag mig en svängom med både dammsugaren och skurmoppen vilket fick mig att må lite bättre igen,
får se de från den ljusa sidan...
Det blir trots allt vad man gör det till!

Puss&Kram <3

2 kommentarer:

  1. men oj va jobbigt gumman ! :(

    Kramis på dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns lite sisådär faktiskt:/
      Vi väntar fortf. på fika besök av dej ;)
      kram!

      Radera